Thursday, June 14, 2012

lamanye...

aku di masukkan dlm l.room no 2. dlm kul 12:30 am tanggal 29/2/2012.
masa tu sempat lagi call suami dah sampai hospital ke blum..dia tak jawab alah lg resah aku nih...
doc masuk dia kata kena strong pn supaya leh lahir normal..aku pun senyum lagi..
sakit tu semakin datanglah rasa ada benda nak keluar dan menekan kat bawah. tapi blum leh teran sbb bukaan baru 2 cm. aku pun dok menahan lah sakit dlm kul 2 am. doc dtg tgk bukaan lagi baru 3 cm..check jantung baby..adus serabut sungguh dgn wayar2 kat perut aku..
adus dah pukul 3 am masih blum pe2. sakit aku makin bertambah..gelisah tak terhingga
pap..alamak pe tuh..seluruh labour room bergelap..elektrik tak dak..
aku dlm l.room tu Tuhan saja yg tahu panas, takut, gelisah dlll perasaan. di tambah masa tu ada sorang ibu nk meneran..bukan main bising lg doc dan nurse sbb dia tak nak buka peha..pastu ibu2 yg klua masuk nak bersalin pun makin ramai aku rasa dah jdik mcm pasar ikan kat dlm tu..entah la ramai sungguh kelahiran  mlm tu...cepatlah elektrik ada aku panas ni..adalah dlm setengah jam gak lah bergolap.
suami masuk dlm labour room sbb nurse tgk aku dah gelisah...suami tolong tenangkan aku dan aku pun masih boleh bersabar..tq papa.
dah masuk kul 5am. aku di epiduralkan supaya tahap regangan mkin laju..tapi hasinya sikit je walau jam sudah kul 8am...Ya Allah sakitnya..

kul 8:00am doc masuk chc bukaan baru 7cm..oklah dah tak boleh tunggu sbb dah lama sgt aku pun sudah tiada tenaga dan lapar + dahaga. doc kata kalau nak push pun may be tak boleh. dia tgk aku kesian..
dia suruh nurse ready utk siapkan aku masuk bilik bedah..

sorang lagi dok kata tunggu lg 1 jam if tiada hasil bedah aje..
aku macam tak terdaya dah nk tunggu tolong lah buat ape saja kat aku ni..janji anak aku klua..lagi pun bimbang sangat kat dia takut jadi pe2..tapi doc kata baby ok.
suami pun suruh aku sabar lagi hope leh normal. so aku kuatkan semangat tahan lagi..wah..wah..terer dok aku..aku rasa tahap kesabaran paling max aku buat..
for the last dok suruh siapakan aku utk ke OT room. aku dan suami pasrah walau kita mengharapkan miracle but takdir aku kena lalui nye sekali lagi..frust gak aku masa tu..sempat main perasaan tuh..

sedih...
klua dari l.room aku ditolak atas katil operation..chek ada tunggu kat lua dgn adik dan anak buah aku.. thank to all sebab bagi support kat aku..paling aku sedih bila chek cium aku dia bisik kat aku " chek halalkan semuanya" alamak sedihnya rasa macam lepas ni aku dah tak jumpe mereka lagi..
suami ku bermuka resah dah entahlah..dia pun pasrah..dia pegang tangan aku dan ucapkan take care dan strong umi..alamak formalnye abgku ni...

ikuti kisah di OT room lak..

1 comment:

  1. Ayat chek tu yg paling sedih. Ayu, aku pun halalkan semuanya.

    ReplyDelete