Monday, June 11, 2012

28/2/2012

pagi ni macam biasa bangun tido doc dtg check, nurse bg ubat,
aku bf dan duduk je atas katil. tgk org kiri kanan. kwn aku kat sebelah tu doc dah bg epidural sbb dah nak bersalin tapi jln masih x bukak. sebelah aku kanan aku ada sorang sakit sgt2 dah tapi doc kata jln tak bukak lagi..dua2 dok ngerang sakit...sek..sek...sek..sakit nurse..kesian aku dgr
sampai aku pun rasa nak buat2 sakit gak sbb dah bosan dok hospital tu nak je aku branak..nak tgk anak aku.
tiba2 kakak sebelah aku tu meluru turun katil dia kata dah nak klua ni.. tolong doc..hampir tertanggal kain dia..tak sempat nak sampai l.room terduduk kat keja nurse..darah dah klua menitik nitik..apa lagi kelua je kat situ doc yg cute yang sambut.. adus dgr tangisan anak dia..argh..lagi jiwaku bergelora rasa macam2..dah selamat dia aku bila lagi..tahniah untuk kakak tu..
waktu melawat tiba..cam biasa suami dan ibu ku datang ....tp semua cam resah gak lah aku masih blum pe2 lg..bila tgk abangku..tiba2 sayu je teringat kat kakak nurin..apalah dia tgh buat umah tok ma ni..rindu umi tak..soalan yg selalu aku tanya kat mereka berdua...teringat kat kenakalan mereka tu..sabar
aku kat wad tu tak la bosan kelbetulan sepupuku pun kerja dlm wad tu, kawan lama pun jd nurse situ gak, sedara pun jadi nurse aku gak..kira glamourrr gak la aku dlm wad tu.
bila tiba time melawat sessi petang lo...ramai lak yg datang sedara aku.. hik..hik..
kakak ku pun datang suapkan aku kurma ayam..tq. dia dtg dr terengganu. tp  masa tu aku dah macam tak lalu, sakit pun dah ada makin cepat. terasa ada benda menekan tapi boleh tahan lagi...siap gelak2, mak sedara aku datang bw telor ayam kg. aku dah agak dah kena mkn la tu, mertua aku pun dtg (ma) dia kata kena makan mentah2 tu baru senang branok. pe lagi aku di paksa makan, ramai yg dok keliling katik aku suruh aku makan. mane masuk mentah2 cam ni...mak sedara aku tu pecahkan telor ayam tu letak kuning telor dlm tapak tgn dia, dia sumbat dlm mulut aku..yekk..yek...masuk dlm tekak aku..kejap tu klua balik...nak muntah..dia sumbat balik terpaksala ku telan...kejam2habis semua dok gelak kat aku..gelak la gelak...

malamnya..
bila semua dah balik umah tinggal lah aku kat wad. td sepupu aku yg nurse tu datang pesan kat aku if rasa sakit bgtau cepat, aku ok jer n senyum.
kul 9 mlm tu aku rasa lain sikit macam sakit n tak selesa sabab td dah klua darah ketul dan lendir2. tapi aku baring2 je atas katil tu sambil tgk drama vanila coklat..habis citer aku tgk citer lain lah..sampailahkul 11:50 mlm aku rasa ngantuk "pop" bunyi dan rasa panas2 gitu bawah punggung ku..alamak air ketuban ku dah pecah..takutnya..aku trus panggil nurse..dia check dan dia panggil doc..lama gak lah doc nak datang..dlm 10 minit kot tp aku rasa lamanya apalah dia orang dok buat tu..
rupanya mlm tu ramai sungguh orang bersalin sampai doktor tak menang tangan,
doktor check aku..alamak baby dah klua najis ni dia check bukaan jln..baru 2 cm. aku tgk muka dok resah pastu datang pulak sorang doc...check lg, dia tanya aku nak bersalin normal ke operate ni..takut lambat jadi apa kat baby,
alamak takutnya aku..trus aku call abang ku,,,cepat la datang..tak tahu ladia pecut cam ner sbb nak kena bg decision ni...
sambil tu dok suruh aku bangun gi labour room. so aku jln lah perlahan2. aku ditempatkan labour room no.2..
ikuti kisah di labour room.....

No comments:

Post a Comment