Tuesday, February 15, 2011

go green....

salam sejahtera buat sahabat2 yg sentiasa dirahmati olenNYA,

ke mana kita semua musim cuti2 malaysia ni.. semestinya dipenuhi dgn aktiviti yg membahagiakan. begitu juga dgn saya. skarang ni cuti je pergi ziarah rumah baru. ahad lepas kami berempat menjayakan project go green kat rumah baru. aktiviti tanam pokok buahan, ado mangga, jambu dan limau kasturi. aktiviti sebegini baguus sbb kita dpt kluakan peluh dan paling best sikembar bukan main lagi sronok dgn aktiviti mcm ni. ini semua idea papa lah beli pokok nak hijaukan rumah baru, harapnye lepas ni tak beli buah mangga, limau dan jambulah. sbb dah tumbuh segar dan berbuah lebat kat rumah. tak perlulah ijan bw limau lg kat aku ni...nanti aku jual kat kkwan ....he..he.. nak tgk hasil nye yg ku tanam..

process menggali, ni jer yg mammpu ku gali aduhhh sakit tangan..en AS lah terus sambung dia ader cangkul besar, aku gali sikit kembar sebokk nak gali juga..

kok mangga aku tanam... rm28 rege pokok nih

en AS tanam..

kok limau kembar tanam...he..he.. takut je pokok tu kat dia.. tgk tuh tgn dia geram nak cabut jer pokok tuh.. kaki adik tuh hampir nak pijak tuh


kok jambu yg ku benamkan
rumahku tgk dok reno..


sempat main kawin nge pokok rumput..

amboi..mcm sopan lah tu..padahal

3 comments: